ZAUJÍMAVOSTI A SPRÁVY

1.Tip-Top túra 20.05.2017

Május 20-án került megrendezésre az 1.Tip-Top bicaj túra,az Ifjúságfalvai Tip-Top bufet rendezésében. Az idö kedvezett,szép napsütés,igaz orkán erejü széllel.Elöny volt ha háttal fújt a bringásoknak,de nagy hátrány ha szemben. De bringásaink kibirták,mind a 70 versenyzö épségben célba talált..

Világutazó Matyas Amaya

Találkozás Matyas Amaya világutazóval.

2018.április.15 Szerzö:Földes Tybee Tibor
Mint ahogy irtam,bringa úton tekertem Komárom felé,mikor jött velem szembe ez a furcsa járgány... Intettem,köszöntem neki, de hajtottam tovább,mert kicsit jobban bele akartam taposni,Komárombol vissza felé, mivel jó hátszél volt..Kabátfalu elött fordultam meg..Strava ujra inditás,km óra nullázás és indulás a 15km-es sprintre Gúta felé... Nagyon jó hátszél volt..Nyomtam is neki rendesen...jó idöt is futottam volna Gútáig,de utolértem a "Furcsa bringást".. Mikor mellé értem befékeztem....Hello. Do you speak in english? az elsö mondatom... Hát persze,bologatott. Na mondom,akkor valahogy csak megértjük egymást... Láttam a bringája elején feliratot hogy Argentina..Nem hiszem hogy onnan van,rákérdeztem.. Mondta hogy igen,onnan van..Tátva maradt a szám.. Pár száz méter után megálltunk.. Mutatta hogy emeljem meg a bringáját...akartam,denem ment.. 90kg- nyom a bringája... Nem kis munka mozgásba tartani...
Bringa elején hátulján 30litere tartályok,amibe a utazo táskái vannak..Gondolom a sok rászkodástol a táskák fülei leszakadtak, és igy oldotta meg..az egyikbe szok mosni,mosogatni... El van látva napelemekkel,azokkal tölti a mobilt,meg GPS-t... Aztán kezdte mondani..Kicsit angolul,keverve spanyollal..Mondom jó lesz,mert én meg angolt,keverve magyarral.. Valahogy csak megértjük egymást,...Argentinából,San Juan városból indult,ha jol vettem ki szavaibol,akkor 2016.augusztusában.. Chillén keresztül,majd Brazilia,Amazonas,Equadoron keresztül Kolubmia... Majd észak Amerika alsó részéröl repülövel Portugália,Spanyolország, Francia,Belgium,Hollandia,Németország,Ausztria,Olaszország, Horvátország,Szlovénia,Magyarország és Szlovákia,Gútai bringaut,ahol találkoztam vele...
5 évig tervezi az utat 80000km akar megtenni...Hu..ennyit tudtam mondani....Jöttek bringások nagyokat intettek neki,köszöntek,mosolyogtak a bringát látván.. Aztán csak ott termett 3 idösebb nénibácsi,bringán görkorin..Ök meg is álltak..A görkoris néni mindjárt elkezdett vele beszélni,tudott angolul.. Na mondom legalább többet megtudunk rola...Addig fotoztam,meg videoztam...
Video
Negyed óra múlva aztán elköszöntek..Mi is folytatuuk utunkat Gúta felé..Igy 5 percenként,eddig tartott mire össze raktam egy kérdést angolula fejembe, kérdeztem ezt azt...A bico felsö vázán kis táska sufnijába voltak kis képek a családrol..Apa,Anya ,testvérek,az ö gyerekei.. Neki nincs felesége,se gyereke se... amugy 33 éves a Maty... Bringa kormányán a jelenlegi ország térképe kirakva...Kérdezte pontosan hol vagyunk..Megmutattam neki..
Aztán tapostunk a város feléMegérkeztünk Gútára. Mondta hogy Sellye felé megy,aztán Galánta...Lementünk a töltésröl,a föutnál csapoltam nekifriss vizet.. Kérdezte van -e nyitva valami üzlet..Lidl,vagy Tesco,én megnem tudom miért,olyan ünnep érzésem volt rávágtam hogy minden zárva.. Mikor már otthon voltam akkor jöttem rá hogy ma csak vasárnap van,nyitva vannak az üzlet.. Söt az ABC-nél töltöttem neki vizet,és fel sem tünt hogy nyitva van-e vagy nincs. ezzel a tudattal hogy nincs nyitva nálunk semmi,hivtam fel Erikát a Tip-Top bufetba Ifjúságfalván..Ö mindig pohotovost-ba van. Kérdetem van-e valami harapni valoja,mert viszek egy távoli utazót.. Mondta hogy menjünk,mire ide érünk meg lesz melegitve..Még mielött elindultunk mutatta a GPS-t hogy ö merre akart menni,hát Újvárba,és onnan Sellyére.. Mondom - hadd azt az utat,gyere utánnam.. FOLLOW ME...
Tekertem elötte,pár perc után hátra pillantok,,oh-mondom fék,mert szegény nem bir utánnam jönni,azzal a monstrummal...
Belasittottam ,bevártam...A vashid elött meg eltekert mellettem..Gyerekek a hidra 20-al feltekert elöttem..Lestem mint moziba. Tip-Top felé haladva,autosok villogtak neki,dudáltak..Mindenkinek egy furcsaság volt ez a csoda bringás... Hajtottam utánna közben a lobogo zászlokat figyelve azon tünödtem hogy ö most nem normális hogy ilyen utra elindult egyedül,vagy pedig SZABAD ember, aki azt csinál amit akar,amit szeret,nem mondja meg neki senki hogy mikor merre menjen,mit csináljon holnap... A mának él,ott ahol elfárad,sátrat ver és lepihen..
Egy januári interjuban megragadott egy mondata::
Kész vagyok arra, hogy pénzt és anyagi dolgokat cseréljek az életre És ez igy is van,nem pénzzel fizet a segitségért,szállásért,ebédért vagy vacsoráért hanem fényképekkel.. Van 3 nagy fotoalbuma,teli szebbnél szebb fotókkal az idáig megtett országok szépségeiröl,benszülöttekröl,hegyekröl,dombokrol,vizesésekröl ,brutális tenger hullámokrol, csodás naplementékröl...meg sorolhatnám...
Megérkeztünk Erikához a bufetba.Már várt ránk..Maty,ez a neve,ezt még nem is irtam,leállitottta bicajt..Az is egy müvészet.. Egy hosszú kb.1 méteres lecet cipel magával,amivel oldalrol kitámasztja a bringát,.Van még egy állithato seprünyele,amivel a kormányt támassza ki hogy ne forduljon ki.A kerék alá egy ék alakú lápát tesz hogy nehogy elguruljon a bringa...ezkb.egy percet vesz igénybe mire leállitja a járgányt.Marha gulyás megmelegitve.....Mig hült a vacsi,addig Maty elöszedte az egyik tartálybol a fotoalbumokat.. Elkezdtem lapozgatni,hát ami helyeken volt,nem semmi....
Közben fogysztottuk a gulyást...Éhes volt a srác mert mind bevágta,izlett neki.Én nem sokat ettem belöle,... Mondta hogy egyek még én is,de mondom edd csak meg, én csak 5 km-re lakom.. Erika hallkanoda is sugta hogy - jó éhes volt szegénykém.. :) Képek nézegetése közben kérdezgettük,hogy hol készültek a fotok,. Erika kérdezte töle hogy hol szok aludni,vagy ma hol alszik..? Este 6-kor ahol van ott sátrat ver,föz valami vacsorát.eszik,azt alszik reggelig.. Ha esetleg valaki meghivja házába akkor ott alszik.. És a vendéglátásért képekkel fizet..Ugy mint nekünk is...Mondta is hogy válasszunk képeket,dedikálja...Csak igy tud fizetni,ha nem gond.. Nem hát,az ilyen képek többet érnek minden pénznél... Átadta a dedikált képet,akkor olvasom a teljes nevét "Matyas Ayama"..Magyar keresztneve van...
Mielött elbucsuztunk volna,még sikeresen véghez vittünk egy defekt javitást...az se egyszerü dolog,ha egyedül van.. Láttuk hogy a hátsó kerék nagyon lapos.. Segitettem neki oldalra fektetni a bicot,rám döntötte,alig birtam megtartani..ki kapta a kereket..Mig ö az uj gumit rakta vissza és felpumpáltam a defektesnek hitt belsöt..De nem eresztett sehol... Össze raktuk a bicot,lábra állitottuk,de ugynolyan puha volt mint ezelött.annyira nehéz a bringa,hogy egyszerüen nem lehet jobban felpumpálni. Hát akkor ez ilyen.... Még mielött elindult kezembe nyomta bicoját hogy próbáljak vele menni..De nem tudtam vele menni,mert annyira nehéz kormányozni,hogy inkább meg sem próbáltam.Erikátol még kapott utra valót horalkyt meg dzsuszt..Energia meg cukor...Csak mosolygott.
Még egy közös fotó,aztán indulás...
Szlovákián keresztül,Csehország,Lengyelország,Ukrajna-Oroszország [Foci VB-re oda akar érni] ,aztán India,Kina,majd hajóval Ausztrália körbe kerülése,majd hajóval Afrika,aztán haza repülövel.. 80000km bringán..Nekem nagy élmény volt,sokkal nagyobb mint ha egy szuper celebbel találkoztam volna. Egyszerü kis ember,aki hátra hagyva rohanó megromlott világát, nekivág egyedül,biciklivel a nagy Világnak.. Nem gondol a jövöre,csak is a mának él...Elérhetöségei...Youtube csatornájaInterjú angol nyelven

"Szeretem élni az életemet a jelenben,csak az itt, és csak a most számit".....

Matyas Amaya,Argentina,San Juan..
cikk szerzője : Földes Tybee Tibor

2.Tip-Top bicaj túra 19.05.2018

Idén 2.alkalommal rendeztük meg a Tip-Top bringa túrát..Szép számmal,67 bringás indult útnak..Terepen,országúton és családi pályán.. Idén mint tavaly akadályba ütköztünk a komppal kapcsolatban.Mig tavaly javitás végett nem müködött,idén a vizállás végett nem tudtuk beiktatni a túrába..Igy a Classic túrázók,csak a kompig mehettek meg vissza.

3.Tip-Top túra 18.05.2019

Idén 3.alkalommal rendeztük meg a Tip-Top bringa túrát..60 bringás indult útnak..Terepen,országúton és családi pályán.. Terep kicsit igényessebb volt mint tavaly,mert sokat esett az esö,de teljesitették a versenyzök...